COMUNICACIÓ ORAL


SETMANA del 18 al 22 maig

Els contes
A partir d'un conte podem treballar l'expressió oral fent preguntes relacioandes amb el conte: Qui surt? que fa? on va? De quin color és? això és un peu ? ...Tot tipus de preguntes.




Els jocs
Demanar que us expliquin un joc per poder jugar amb ells. I com s'ha de preparar, quin material necessitam, com es col·loca. Aquest és diu "Frutalito" i els agrada molt.







SETMANA de 11 al 15 de maig


ACTIVITAT 1 - STORY CUBES

És un joc on a partir d'imatges s'inventen una història. Si no teniu els daus es pot fer amb imatges que es ells mateixos trien de revistes, diaris.... (mínim 4 imatges). És recomanable jugar-hi de 3 en 3 perquè surtin històries diverses però cada un conta la seva història amb les mateixes imatges o canviant-les. (això darrer ho heu de decidir entre vosaltres). 


ACTIVITAT 2- PILOTA VOLADORA

Amb una pilota hem de passar d'un a l'altre i dir paraules que ens caracteritzen o bé enllaçant paraules fent les frases. Per exemple- Na Maria és molt guapa- l'altra diu: - na Maria és molt guapa i amable- l'altra diu: -na Maria és molt guapa-amable- i sempre està enfadada- ... o bé simplement amb paraules (depenent del nivell). 

ACTIVITAT 3. DRAMATITZACIONS

Fer teatre i/o disfressar-se amb el que tinguem a casa, imaginar-se una situació i representar-la. 
Els hi agrada molt, cream vincle, desenvolupam la imaginació...entre d'altres. 







SETMANA de 4 al 8 de maig. Propostes noves


  • Què estam fent? L'infant ha de realitzar una acció i nosaltres l'hem d'endevinar fent preguntes senzilles. Després intercanviam els papers, nosaltres fem l'acció i l'infant ho ha d'endevinar. Normes: mínim de 3 preguntes. 




  • L'ECO. Aquest és un joc quan som 3-4 membres a la família. Tracta de dir expressions, paraules, o frases curtes acompanyades d'un gest. L'infant ha de repetir i afegir una paraula o frase més el gest.

 Per exemple: -Quina calor + gest amb la mà. (l'altre diu) -Quina calor + gest amb la mà; 

 ( afegeix)  - Vull piscina + gest de nedar.



 Recomanacions: Utilitzar diferents tons de veus, dir frases divertides, enllaçar amb la frase anterior i fer petites històries que després podem dibuixar, fer gestos divertits. 









CONTINUACIÓ  (27 -1 de maig). 3 propostes noves

Avui dilluns vos propos el joc del TELÈFON on l'infant utiliza aquest objecte com a mitjà de comunicació amb l'adult. 

  - Ens podem imaginar que feim una compra per telèfon (venedor i comprador)
  - Podem imaginar que telefonam a algú de la família/amics
  - Podem jugar i cridar a un restaurant perquè ens facin el dinar.

Amb el telèfon podeu crear moltes situacions diverses. 




Es dimarts i m'han vingut al cap el JOC DEL ROBOT que segueix unes ordres. Així és el joc:

- Triam un objectiu (anar a cercar algo, tocar algun lloc, botar i seure...).
Jo he triat anar a la cuina  i agafar un tassó d'aigua i dur-me'l.
- El que fa de robot ha d'aconseguir arribar a la cuina, agafar el tassó, posar-hi aigua i dur a la taula sense mirar (o només utilitzant un ull o una ma....).
-La seva parella l'ha de guiar.

Ben segur que riurem molt!


Dijous i amb un cap de setmana llarg podem Jugar al «SIMON SAY» amb les parts del cos, els colors. Per exemple en simon diu toca’t la panxa i el nin ha de tocar-se la panxa... quan no es diu Simon say no podem fer res (si ho feim hem perdut).









Benvingudes famílies,

En aquest apartat trobareu jocs i activitats d'expressió i comprensió oral per passar una estona divertida, aprendre i millorar en aquests dies.

Avui farem tres propostes:

A) La primera és una activitat fàcil que ben segur que els agradarà.

    1. Retallar personatges com Peppa Pig, Pocoyo, la patrulla canina .... i ho posam dins una capsa.





    2. Triam un personatge: per exemple Peppa Pig



     3. Els nins  han d'endevinar el personatge fent preguntes i /o contestant

Guia de preguntes: 
-Té orelles 
-Surt per la televisió
- És una persona
- Va en cotxe
- Té un germà
- Els pares es diuen papa pig
....

B) Agafam una bossa gran i posam dins diferents objectes que tenim per casa. Per torns, hem d'agafar un objecte i l'infant ha d'endevinar què és, fent preguntes.
Per exemple, és llarg? serveix per menjar? és de color blanc? té lletres? ....


C) Aquest altre és un joc ben conegut per tots però amb unes regles diferents. Tots hem jugat al VEIG-VEIG però en aquest cas hem de donar pistes (color, tamany, utilitat, forma) per tal que els nins ho puguin reconèixer i dir el seu nom.

Per exemple: VEIG-VEIG una cosa de color taronja,
                     - és un capell,
                     - nooo, és petita
                     - una pastanaga
                     - casiii
                     - té una forma rodonaa
                     - ahh ..ja sé ... una pilota.
                     - uiiiii
                     - és una fruita ben dolça
                     - una taronjaaaa
                     - SIII
                 

Aquestes són les propostes per avui.
 A JUGAR

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

LATERALITAT I MOTRICITAT FINA

ACTIVITATS